cupsANDcakes

Elég tökös vagy?

2015. október 12. - cupsANDcakes

Nem vagyok egy sütőtök rajongó, de úgy gondolom, sosem késő leküzdeni az előítéleteinket, ezért esett a választásom erre az alapanyagra. Sütőtökös vajas krém készült belőle, amivel egy vaníliás muffint koronáztam meg.

5.jpg

Az általam használt vaníliás muffin alaprecept cup-ban van megadva, felezett mennyiség esetén is jól működik.

Hozzávalók (24 db) :

3 cup liszt
1 3/4 cup cukor
2 1/2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál só
1 cup szoba hőmérsékletű vaj
4 tojás
1 cup tej
2 teáskanál vanília aroma

A vajkrémhez:

8 evőkanál sótlan, szoba hőmérsékletű vaj
1 cup sütőtök püré
1 teáskanál vanília aroma
1 teáskanál fahéj
1/2 teáskanál szerecsendió
10 cup porcukor

Szeretek kísérletezni, és nagyon lelkes voltam, bár az arányok láttán kicsit szkeptikus lettem: nehezen tudtam elképzelni, hogyan érvényesül majd az 1 csészényi sütőtök a 10 csészényi porcukor mellett.

A sütőt 180C-ra előmelegítettem, majd a muffin száraz hozzávalóit egy tálban összekevertem. A keverékhez apránként hozzáadtam a vajat, miközben mixerrel alacsony fordulaton forgattam. Végül egyesével adagoltam a tojásokat, a tejet, a vanília aromát, és közepes fokozatra váltva még 2-3 percig kevertem, ezalatt a tészta homogén állagú lett. A recept 15-20 perc sütést ír elő, ez nálam véletlenül 24 lett, így kicsit megpirult a muffinok pereme.

A vajkrémhez a sütőtök pürét már előző nap elkészítettem (a hagyományos módon sütőben megsütött tököt törtem össze), így nem volt más dolgom, mint elkeverni a többi hozzávalóval. A porcukor mennyiségét jelentősen lecsökkentettem, csak annyit adagoltam hozzá, amennyi a megfelelő állag eléréséhez szükséges volt.

6.jpg

Miután a muffinok teljesen kihűltek, bevontam őket ezzel a kétségkívül mutatós, illatos vajkrémmel. A cupcake-ek tetejét pirított tökmaggal díszítettem, fogyasztás közben tökéletesen harmonizált a többi ízzel.

7.jpg

 A krém nekem ízlett, bár teljesen más lett, mint amire számítottam. A fahéj jobban dominált, mint a sütőtök, és még annak ellenére is nagyon édes volt, hogy az előírtnál kevesebb cukrot használtam fel.

8.jpg

A különleges ízek kedvelőinek mindenképpen érdemes kipróbálnia, a cukor mennyiségét kevesebbre szabva!

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr957957974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása