cupsANDcakes

Instant karácsony tortaformában

2015. október 18. - cupsANDcakes

Eljött az az időszaka az évnek, amikor bevásárlás közben a halloween jelmezek és a mécsesek mellett megjelentek az áruházak polcain a szaloncukrok, csokimikulások, az almás-fahéjas aromagyertyák. Bő két hónap van még karácsonyig, de a hangulatkeltés már elkezdődött, én pedig kedvet kaptam egy olyan tortához, ami magában rejti az ünnep összes édes illatát és ízét.

A receptet Mary Berry egyik szakácskönyvében találtam, de vaj helyett margarinnal készítettem, így laktózérzékenyek is nyugodtan fogyaszthatják.

12.jpg

Hozzávalók (23 cm átmérőjű formához):

225 g puha vaj (vagy margarin)
225 g barna nádcukor
3 tojás
100 g apróra vágott dió
100 g mazsola
225 g liszt
2 teáskanál sütőpor
400 g alma (reszelve)
1 teáskanál őrölt fahéj

A díszítéshez még egy maréknyi diót, egy kevés nádcukrot és porcukrot használtam fel.

A sütőt 180°C-ra előmelegítettem, a sütőforma alját sütőpapírral kibéleltem. Az alma és fahéj kivételével a hozzávalókat egy tálba mértem, és kb. 2-3 percig kevertem mixerrel.
A sűrű tészta felét a formába simítottam, majd a lereszelt, kicsavart almát egyenletesen eloszlattam rajta. Megszórtam a fahéjjal, végül rákanalaztam a tésztám másik felét.

13.jpg

Mielőtt sütőbe toltam volna, meghintettem még egy kis aprított dióval és nádcukorral, már ekkor elképesztően jól nézett ki.
A recept 1 1/4 óra sütési időt ír elő, de érdemes hamarabb ellenőrizni a tortánkat. Akkor jó, ha a tésztánk megnőtt, a teteje pedig aranybarnára pirult. A kész süteményt pár percig a formában pihentettem, majd rácson hűtöttem ki, és kevés porcukrot hintettem rá.

15.jpg

A tortának rusztikus külsőt és zseniális ízt ad a tetején megpörkölődött, karamellizálódott dió, az illata pedig egyszerűen csak úgy írható le: instant karácsony.

16.jpg

A tészta laza, a krémes alma pedig tökéletes összhangban áll a mazsolás-diós textúrával. A hozzávalók megfelelő arányban keverednek benne, nem tolakodó a fahéj mennyisége sem. Az íze tényleg rendkívül finom, gyorsan elkészíthető, és ünnepi hangulatot teremt a legszürkébb délutánon is. Feltétlenül próbáljátok ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr597987441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csigakaraván · csigakaravan.blog.hu 2015.11.10. 11:08:46

Köszönöm ezt a remek receptet! Hétvégén megsütöttem, az illata, az állaga és az íze is tökéletes!

cupsANDcakes 2015.11.10. 11:10:49

Örülök, hogy kipróbáltad és elnyerte a tetszésedet! :)
süti beállítások módosítása