cupsANDcakes

Bársonyos vörös vajas keksz

2015. november 27. - cupsANDcakes

Vészesen nyakunkon az adventi időszak, amikor két lehetőségünk van: leporoljuk a régi családi bejgli és hókifli receptet vagy új ízeket is becsempészünk az ünnepi asztalra. Az újdonságra vágyóknak jöhet jól ez az illatos, puha keksz, ami küllemében a vörös bársony tortát idézi.

Hozzávalók (kb. 40 db-hoz):

1 bögre = 250 ml

2 1/4 bögre finomliszt
2 bögre kristálycukor
2 evőkanál kakaópor
2 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
230 g tejszínes krémsajt
4 evőkanál puha vaj
1 tojás
1 evőkanál folyékony ételfesték
1/2 bögre porcukor

50.jpg

Első lépésként a száraz hozzávalókat, a lisztet, a cukrot, a kakaót, a sütőport és a sót egy közepes tálban alaposan összekevertem, majd egy nagyobb keverőtálban a vajból, krémsajtból és a tojásból mixer segítségévet lágy, habos krémet kevertem.
Hozzáadtam az ételfestéket, majd óvatosan, fokozatosan adagolva a száraz hozzávalókat is. Az egészet alaposan elkevertem, míg össze nem állt a masszám. Ekkor folpackkal lefedtem a tálat, és 2 órán át a hűtőben pihentettem, hogy sütés előtt könnyebben meg tudjam formázni.

51.jpg

A 2 óra leteltével előmelegítettem a sütőt 180°C-ra, egy gáztepsit sütőpapírral béleltem, a porcukrot egy kis tálkába öntöttem. (Kisgyermekes anyáknak javaslom, hogy a továbbiakhoz csak akkor kezdjenek hozzá, ha a kicsi alszik, vörös masszától ragacsos kézzel ugyanis nem túl hatékony az ember problémamegoldó képessége.)
A hideg masszából egyforma, kb. 2,5 cm átmérőjű golyókat gyúrtam, majd egyesével a porcukorba forgattam őket.

52.jpg

A porcukros labdácskákat a tepsibe helyeztem, majd 10–12 perc alatt készre sütöttem, ügyelve arra, hogy ne száradjanak ki. Sütés során a labdák kiterülnek és felveszik keksz formájukat.

53.jpg

A sütiket rácson hűtöttem ki, a krémsajtnak köszönhető puhán bársonyos állagukat hidegen is megőrizték. A vörös színnel kontrasztot alkotó porcukor réteg már a havas napokat idézi, a lágy kakaós-vajas ízű keksz mellé pedig már csak egy bögre tej kell, és várhatjuk a Mikulást.

54.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr148115224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2015.11.27. 21:53:53

Jónak tűnik, de mi ez a „2 1/4 bögre finomliszt”? Fél bögre?

cupsANDcakes 2015.11.27. 21:57:39

Szia! Lehet, hogy nem írtam egyértelműen: 2 egész bögre és még egy negyed bögre liszt kell hozzá. :) Ha kipróbáltad, várom a véleményed!
süti beállítások módosítása