cupsANDcakes

Ferrero Rocher torta – a mogyorós nagyágyú

2015. október 25. - cupsANDcakes

Elegáns, szép és nem utolsó sorban finom. A csokoládé és mogyoró kedvelőinek pedig maga a mennyország. Ugyan nem két perc, míg összedobja az ember, de nem is kell hozzá atomfizikusnak lenni – a végeredmény pedig megéri a ráfordított időt. Én most névnapra készítettem, ajándéknak is kiváló volt.

17.jpg

Hozzávalók (18 cm-es tortaformához):

7 tojás
1/2 cup kristálycukor
2 cup finomra darált mogyoró (kb. fél kiló hámozatlan mogyoró)
3 evőkanál finomliszt
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 csomag sütőpor

A krémhez, díszítéshez

300 g sótlan, szobahőmérsékletű vaj
300 g étcsokoládé
1/2 cup Nutella
1 1/2 cup ostyalap durvára törve
8 db Ferrero Rocher

A mogyorót előző nap készítettem elő: alacsony hőfokon 20 percig a sütőben pirítottam, majd megtisztítottam, és ledaráltam. A tortalapok készítése előtt a sütőt 180 °C-ra előmelegítettem, és két 18 cm-es tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem.

A darált mogyorót a liszttel, a kakaóporral és sütőporral egy tálban alaposan összeforgattam.

19.jpg
A tojásokat mixerrel magas fordulaton kevertem, a kristálycukrot lassan adagoltam hozzá. Kb. 5-7 perc után a felvert tojás háromszorosára nőtt, ekkor egy fakanállal lazán beleforgattam a száraz hozzávalókat, ügyelve arra, hogy ne törjem össze a habot. A kész masszát egyenlően elosztottam a tortaformák között, majd az előmelegített sütőbe toltam. 35 perc alatt töklétesre sültek, majd rácson kihűtöttem őket.

20.jpg

A krémhez a 300 g étcsokoládét mikrohullámú sütőben alacsony hőmérsékleten megolvasztottam.

18.jpg

Miután az olvasztott csokoládé szobahőmérsékletűre hűlt, hozzáadtam a Nutellát, a puha vajat és mixerrel simára kevertem. A tortalapokat megfelezve 4 egyforma piskótát kaptam, amit a csokis-mogyorós vajkrémmel és a durvára tört ostyával töltöttem meg.

21.jpg

A megmaradó vajkrémmel bevontam a tortát, az oldalát megszórtam egy kis darált ostyával, a tetejét pedig Ferrero Rocher golyókkal díszítettem.

23.jpg

22.jpg

Egy éjszakán át állni hagytam, hogy az ízek összeérjenek. A torta rászolgál a nevére, nem csak nyomokban emlékeztet a Ferrero Rocher bonbonra, hanem az összes réteget magában foglalja. A finoman roppanó ostya tökéletesen harmonizál a lágy krémmel, a mogyorós-kakaós piskóta pedig új dimenziókat nyit az édességek kedvelőinek.

Mogyoróallergiások kivételével mindenkinek ajánlom! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr128020297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marta Design 2015.10.26. 19:09:46

Ez nagyon jól néz ki! Fini lehet :)

cupsANDcakes 2015.10.26. 19:12:23

Nagy sikere volt, villámgyorsan elfogyott. :)

Anita Szalókiné Kustos 2017.02.26. 13:01:19

Hol tudok venni mogyorót? Mostanában nem igen lehet kapni. Köszi

cupsANDcakes 2017.02.26. 13:05:26

@Anita Szalókiné Kustos: Szia! Én a tesco-ban vettem, igaz, arany árban. :) A Kalifának van 100 g-os, csomagolt kiszerelésben, ha lédig mogyorót nem találsz.
süti beállítások módosítása