cupsANDcakes

Luxustorta otthoni kivitelben

2015. november 30. - cupsANDcakes

Hetek óta kinéztem már magamnak ezt a fantasztikus receptet, és végre elérkezett az alkalom, hogy ki is próbáljam. Bevallom, hihetetlenül izgultam, mert a hozzávalók igazán különleges ízélményt ígértek. Sós karamell, földimogyoró, csokoládé és cider – minden együtt van egy izgalmas, különleges tortához, ami ráadásul a saját konyhámban készül!

Hozzávalók (18 cm ∅ tortaformához):

A tésztához:
(1 bögre = 250 ml)

2 1/4 bögre finomliszt
2 1/4 bögre kristálycukor
1 1/2 bögre kakaópor
2 1/4 teáskanál szódabikarbóna
2 1/4 teáskanál sütőpor
1 1/2 teáskanál só
1 teáskanál őrölt fahéj
3 tojás
1 1/2 bögre almaszósz
3/4 bögre napraforgóolaj
1 1/2 evőkanál vaníliaaroma
1 bögre + 2 evőkanál erősre főzött feketekávé

A sós karamellhez:

1 bögre tejszín
1 bögre kristálycukor
1/2 bögre méz vagy kukoricaszirup
1/2 bögre alma cider
1/4 bögre vaj
1/2 evőkanál vaníliaaroma
1/4 teáskanál só

A mogyorós krémhez:

1 bögre sótlan vaj
115 g krémsajt
2 bögre porcukor
1/2 bögre mogyoróvaj
1/3 bögre sós karamell (a fenti hozzávalókból készítve)
2 teáskanál vaníliaaroma
1/2 bögre sós földimogyoró durvára aprítva
200 g étcsokoládé
1/2 bögre tejszín

A sok hozzávaló láttán talán elmegy a kedved az egésztől, de hidd el, érdemes kipróbálni! Az utasítások pontos betartásával tökéletes tortát készíthetsz, amivel mindenkit leveszel a lábáról, és nem kell hozzá semmilyen különleges eszköz. Felkészültél?

A sütőt 180°C-ra melegítsd elő, sütőpapírral bélelj ki 2 db 18 cm ∅ tortaformát. Míg a sütő kellőképpen bemelegszik, a száraz hozzávalókat (liszt, cukor, kakaó, szódabikarbóna, sütőpor, fahéj, só) egy közepes tálban alaposan keverd el!
A folyékony hozzávalókat (tojás, almaszósz, olaj és vaníliaaroma) robotgéppel közepes sebességen simává keverjük, majd lassan adagolva hozzáadjuk a száraz alkotórészeket. Az almaszószt én 4 db közepes méretű almából készítettem: meghámozva, kimagozva megfőztem őket, majd a vizet leöntve róla összeturmixoltam.

55.jpg

Amikor a masszánk már csomómentes, hozzáöntjük a még meleg kávét, és tovább keverjük vele egy kicsit. Ha minden jól alakul, ilyen csodálatosan fényes, kakaós masszát kapunk.

56.jpg

Voltam annyira előrelátó, hogy a két tortaformát egy gáztepsire raktam, és úgy toltam be az előmelegített sütőbe – utólag derült ki, hogy az egyik formám sajnos ereszt, de így megelőztem, hogy komolyabb katasztrófa érje a sütőmet. A tésztánk kb. 50 perc alatt sül készre, tűpróbával ellenőrizzük, hogy valóban átsült-e. A kész piskóta fantasztikusan rugalmas, aromás, tökéletesen vágható. 5 perc után késsel körbevágjuk a tortaforma mentén, majd a formából kivéve tovább hűtjük. Amikor teljesen kihűltek, félbe vághatod a tésztákat, így 4 tökéletesen egyforma lapot fogsz kapni.

57.jpg

Amíg a tészta a sütőben sül, elkészítjük a torta egyik meghatározó elemét, a sós karamell öntetet. Bevallom, én ettől tartottam a legjobban, de gond nélkül sikerült. Készíts elő egy nagy, vastag falú edényt (nekem a 2 literes kicsinek bizonyult), majd öntsd bele a cukrot, a mézet és a cidert. Fontos, hogy keverés nélkül hevítsd fel, majd forrástól számítva 9 percig forrald. Készülj fel, a hő hatására futni kezd, emiatt fontos a megfelelően magas falú edény, ha nem akarod karamellizálni a tűzhelyedet. A 9 perc leteltével folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a tejszínt, a vajat, a vaníliaaromát és a sót is, majd még mindig keverve további 15 percig forraljuk. Ekkor levesszük a tűzről és alaposan kihűtjük a szószunkat. Nagyjából 1 bögrényit vegyél ki belőle, mert arra a torta betöltéséhez szükséged lesz, a többit hagyd abban az edényben, amiben forraltad.

Rátérhetünk végre a krémre, ami megkoronázza a tökéletes kakaós piskótánkat! Ez már gyerekjáték lesz: először 4-5 perc alatt robotgéppel habosra kell keverni a vajat, a krémsajtot és a porcukrot, majd hozzáadni a mogyoróvajat, és a korábban félretett 1 bögrényi karamell öntet 1/3-át.

58.jpg

Még további 2 percig kell keverni a géppel, majd hozzáadhatjuk az apróra vágott földimogyorót.

60.jpg

Fogadj meg tőlem egy tanácsot: ekkor még ne kóstold meg a krémet, mert túlzás nélkül annyira fantasztikus az íze, hogy nem lehet vele leállni. De akkor mi marad a tortára? :)

A torta rétegeit az alábbiak szerint állítsuk össze: a piskótát locsoljuk meg a bögrébe félretett karamell öntettel, majd kenjünk rá egy adagot a krémből, ezt ismételjük, míg el nem fogy a piskótánk. Én 2 piskóta közé nagyjából 3 evőkanál krémet tettem, a maradékkal bevontam a tortát. Nem kell aggódni amiatt, ha nem túl tökéletes, egyenletes a krém réteg, mert eltakarjuk még egy csokis-karamelles bevonattal.

59.jpg

A csokimázhoz egy mikrózható edénybe törjük apróra az étcsokoládét, adjuk hozzá a tejszínt. Mikrohullámú sütőben magas fokozaton 30 másodpercig melegítsük, majd kevergessük. Ezt addig kell ismételni, míg a csokoládé teljesen fel nem oldódik, és fényes csokimázat kapunk. Várjunk 5 percet, hogy a máz hűljön, majd a torta tetejére öntjük, késsel a szélek felé egyengetve. Hagyjuk, hogy lecsorogjon a torta oldalán, itt sem kell a tökéletességre törekedni.
Most jön a legnehezebb feladat: 1 1/2 órára a hűtőbe kell helyezni ezt a gyönyörűséget.

1 óra leteltével lassan bezárul a kör: elővehetjük azt a karamell szószt, ami az edényünkben megmaradt. Újra felmelegítjük, majd 15 percig kevergetve forraljuk, így fogjuk elérni azt, hogy további nedvesség távozzon belőle, és még jobban besűrűsödjön. A 15 perc leteltével a szószt félrehúzom a tűzhelyről, majd gyakori kevergetés mellett 20-25 percig hűtjük. Amikor a sós karamell öntetünk besűrűsödik, de még mindig önthető állagú, kihozzuk a hűtőből a tortánkat, és a közepére csorgatjuk, hagyva, hogy végig csorogjon a csokoládés rétegen. Én még egy kis sós mogyorót szórtam a tetejére – egyáltalán nem rontotta el.

62.jpg

Amikor azt mondtam, a legnehezebb részen már túl vagyunk, nem mondtam teljesen igazat: még fél órára vissza kell raknunk a hűtőbe ezt a remekművet. Nekem elég nehéz volt kivárni ezt a 30 percet, de megérte.

61.jpg

A torta állaga mesés, gyönyörűen szeletelhető, a sós és édes ízek tökéletes harmóniában állnak egymással. Elég laktató, mert egyszerre egy szelettel telítődik az ember, de ez nem gond, mert nagyon jól esik reggelire, ebédre és vacsorára is egyaránt. Miután sikerült betelni ezzel a mesés desszerttel, nincs más dolgunk, mint hátra dőlni és bezsebelni az elismeréseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr118121086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása