cupsANDcakes

Répatorta Deluxe

2015. november 12. - cupsANDcakes

A répatorta egy újabb olyan sütemény, amit lehetetlen elrontani, gyakorlatilag bárki el tudja készíteni, akár fél kézzel is. Nagyszerűsége pont ebben rejlik, de attól, hogy egyszerűen elkészíthető,  egy kis csavarral lehet olyan különleges desszert, ami megkoronázza a napot.

37.jpg

Hozzávalók (20 cm-es ∅ formához):

225 g finomliszt
3 teáskanál sütőpor
150 g barna nádcukor
50 g durvára aprított dió
100 g reszelt répa
2 db banán
2 nagy tojás
150 ml napraforgó olaj

A tetejére:

220 g mascarpone
65 g szoba hőmérsékletű vaj
125 g porcukor
pár csepp vaníliaaroma
50 g durvára aprított dió

38.jpg

A torta elkészítéséhez a sütőt 180 °C-ra előmelegítettem, és a sütőforma alját sütőpapírral kibéleltem. Ezután következett a legbonyolultabb művelet: az összes hozzávalót egy nagy tálba öntöttem, majd mixerrel közepes fokozaton kb. 4-5 perc alatt homogén masszát kevertem belőlük. Nem kell megijedni, ha ekkor nem túl bizalomgerjesztő a látvány:

39.jpg

Az előmelegített sütőben 50–60 perc alatt sül készre a tésztánk, én a tűpróbát saslikpálcával végeztem, hogy megbizonyosodhassak arról, tökéletesen átsült-e. A torta akkor kész, ha átsült, szépen megemelkedett, és a sütőforma falától elválik.
A sütési idő alatt egy kis olvasztott kristálycukorból díszeket készítettem, hogy ezzel is feldobjam egy kicsit a torta külsejét.

40.jpg

 A kész tortát néhány perc pihentetés után kivettem a tortaformából, majd rácson teljesen kihűtöttem. Ezalatt a mascarponéból, a vajból, a porcukorból és a vaníliaaromából mixerrel sima krémet kevertem, végül bevontam vele a kihűlt tortát. 41.jpg

A tetejére rádobáltam a karamell díszeket, az oldalát pedig megszórtam a darabolt dióval. Ezzel ez az egyszerű sütemény is gyönyörű külsőt kapott.

42.jpg

Ha van időnk, jobb, ha egy éjszakán át állni hagyjuk, akkor érnek össze tökéletesen az ízek.

43.jpg

Persze azt is megértem, ha valaki nem tud ellenállni ennek a látványnak, és azonnal megkóstolja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr78071544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása