cupsANDcakes

Csokis-meggyes dupla élvezet

2015. november 08. - cupsANDcakes

Tartozom egy vallomással: kólafüggő vagyok. Tudom, tudom, a kóla az ördög vére, tele van cukorral, mindent lebont, de egy tulajdonságát talán nem ismertétek eddig: fantasztikus cupcake készíthető vele.
Ha szerettek kísérletezni és szokatlan alapanyagokat kipróbálni, akkor ez a recept nektek való, ha pedig hozzám hasonlóan kólarajongók vagytok, akkor egyenesen kötelező elkészíteni!

Hozzávalók (12 db-hoz):

1 1/2 cup finomliszt
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/4 teáskanál só
3/4 cup kristálycukor
1/2 cup szoba hőmérsékletű margarin
1 tojás
1/2 cup tej
3/4 cup kóla (nem light v. cukormentes)
1 1/2 teáskanál vanília aroma

A díszítéshez:
100 g vaj
1 1/2 cup porcukor
1/8 teáskanál só
2/3 evőkanál csokis meggy aroma
2 evőkanál tej

Első lépésként a szokott módon előmelegítettem a sütőt 180 °C-ra, és előkészítettem a muffinformát.
A hozzávalókat 3 külön tálban vegyítettem. Az első kis tálba beleszitáltam a lisztet, kakaót, sót és szódabikarbónát. A második tálba (megteszi egy nagyobb bögre is) beleöntöttem a tejet, a kólát és a vaníliaaromát. Egy harmadik, nagyobb edényben mixerrel összekevertem a margarint a kristálycukorral, és addig verettem magas fordulaton, míg krémes állagú nem lett. Ekkor hozzáadtam a tojást, további 1 percig keverve együtt a hozzávalókat.

Ezután fokozatosan, 4 részletben adagoltam a többi anyagot: az átszitált kakaós-lisztes keveréket váltogattam a tejes-kólás folyadékkal. Talán macerásnak tűnik, de gyorsan elkészül a homogén, már folyékonyan is jó ízű tésztánk.

 

29.jpg

A masszát a kapszlikba kanalaztam, 18 perc alatt tökéletesre sültek.

30.jpg

Miközben a szokott módon rácson hűtöttem a kész sütiket, támadt egy ötletem, amivel felturbózhatom kicsit a receptet. Egy meggybefőtt levéből 70 ml-nyit egy kis fémedénybe öntöttem, majd egy evőkanálnyi csokoládés pudingporral (vaníliás is jó lehet) krémet főztem belőle.

31.jpg

A cupcake-ek tetejét egy éles késsel kivágtam, és a meggyes-pudingos krémből 1-1 teáskanálnyit juttattam a kráterekbe. A kikapart tésztadarabok egy szempillantás alatt eltűntek, és megállapítottuk, hogy a tészta légiesen puha, ráadásul nagyon finom is. Bevallom, nekem most ez az aktuális kedvencem.

32.jpg

A díszítéshez a szoba hőmérsékletű vajat a többi hozzávalóval 6-7 perc alatt közepes fordulaton simára kevertem, majd habzsákba töltöttem és a sütik tetején egyenletesen eloszlattam.

33.jpg

A krémet ízesítő csokis meggy aroma nekem sajnos csalódás volt, nem találtam elég intenzívnek. Még szerencse, hogy elrejtettem a cupcake-ben azt a kis krémes meglepetést! :)

34.jpg

A díszítésben legyetek bátrak: bármi használható, ami csokis, de remekül mutat a sütin egy szem meggy vagy éppen egy kólás gumicukor is.

35.jpg

A puha kólás-kakaós tészta és a kétféle krém igazi cukrászdai élményt nyújt a saját konyhádban. Hát nem harapnivaló?

36.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr508059906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása