cupsANDcakes

Mogyorókrémes csokoládétorta

2016. január 17. - cupsANDcakes

A '80-as évek vége óta tudjuk, hogy a mogyorókrém felhasználásának milyen alternatívái vannak:

Kis mókusok kenyérre is kenhetik,
Nagy mókusok süteménybe is tölthetik.

Én az utóbbit választottam, és nem bántam meg, sikerült ismét egy igazi telitalálatot készítenem!

Hozzávalók (18 cm ∅ tortaformához):

(1 bögre= 250 ml)

A tortalaphoz

2 bögre finomliszt
2 bögre cukor
3/4 bögre kakaópor
2 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só
2 tojás
1 bögre kefír
1 bögre napraforgóolaj
1 bögre forró víz
1 vaníliarúd

A mogyorós krémhez

1 1/2 bögre vaj
1 bögre mogyorókrém
4-5 bögre porcukor
3-4 evőkanál tej

A csokoládé ganache-hoz

180 g étcsokoládé
1/2 bögre habtejszín

Ez a recept is pofonegyszerű, minimális rutinnal is könnyedén elkészíthető. Az előkészületek nem vesznek sok időt igénybe, a befektetett munka, pedig bőségesen meghálálja magát.
A csokis piskóta sütéséhez két 19 cm-es tortaformát készítettem elő, a szokott módon sütőpapírral béleltem az aljukat. A sütőt 150 °C-ra előmelegítettem, miközben hozzáláttam a piskótához. Ez elég gyorsan ment: a száraz hozzávalókat (liszt, cukor, kakaópor, szódabikarbóna, só) egy nagy tálban lazán összeforgattam, majd a forró víz kivételével hozzáadtam a többi hozzávalót is (a vaníliarúd belsejét kikaparva). Mixerrel közepes fokozaton 2-3 percig kevertem, majd a forró vizet hozzáadva tovább folytattam a keverést, míg teljesen sima krémet kaptam.

1_1.jpg

A masszát megfeleztem, és a két formát egy tepsire rakva egyszerre az előmelegített sütőbe toltam. 50 perc elteltével tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e, nekem ennyi idő éppen elegendő volt a tökéletes állaghoz.
A piskótákat 10 percig a formában pihentettem, majd rácson teljesen kihűtöttem.

2_1.jpg

Míg a piskóták kihűltek, összeállítottam a mogyorós vajkrémet. Ehhez sem kell különösebb tehetség: a vajat a mogyorókrémmel simára kevertem, ezután hozzáadtam 4 bögre porcukrot és 3 teáskanál tejet. A további porcukor és tej a krém állagát szabályozza, én nem adtam hozzá többet.

A két kisütött tortalap kúpos tetejét egy éles késsel levágtam, majd a lapokat vízszintesen megfelezve 4 db egyforma piskótaréteget kaptam. 3/4 bögre krémet félre tettem a díszítéshez, a maradékkal pedig betöltöttem a tortát (piskóta-krém-piskóta-krém-piskóta-krém-piskóta). Kívülről nem vontam be, csak a legfelső lap tetejét, és az egészet a hűtőbe tettem dermedni, míg a ganache-t elkészítettem.

A ganache-hoz az étcsokit kockákra törtem, a tejszínt pedig mikrohullámú sütőben felforrósítottam. A csokidarabokat a forró tejszínbe öntöttem, és addig kevertem, míg sűrű, selymes krém lett belőle. Néhány percig hagytam hűlni, elővettem a tortát és a krémet a tetejére öntöttem.

3_1.jpg

A félretett mogyorós vajkrémmel feldíszítettem a tortát, egy kevés csokidarával is meghintettem.

4_1.jpg

5_1.jpg

Ez a torta az ellentmondások süteménye: megeszel egy szeletet belőle, és úgy érzed, nem fér beléd több, de annyira finom, hogy lehetetlen betelni vele. A csokis piskóta és a mogyorós krém igazi nyerő páros, amit megkoronáz a tejszínes ganache.

6_1.jpg

7_1.jpg

Ez a torta könnyen elkészíthető, mégis látványos, és igazán finom: az egyik legjobb dolog, ami a mogyorókrémmel történhet.

Mókuskáim, nem bánjátok meg, ha rám hallgattok!

A bejegyzés trackback címe:

https://cupsandcakes.blog.hu/api/trackback/id/tr588280406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása